Pasar al contenido principal

Cançons d'infants

Autores
Freixas, Narcisa [1859-1926]
Sitjà, Francesc [1880-1940]
Torné Esquius, Pere [1879-1936]
Descripción

Incluye reproducción facsímil de una carta de F. Pedrell a la compositora, de 22 de octubre de 1905 Premiada en la festa de la Música catalana de 1905 La música en el Boletín de la Propiedad Intelectual, Biblioteca Nacional, 1997 n. 10568. Fecha de publicación tomada de La música en el Boletín de la Propiedad Intelectual, Biblioteca Nacional, 1997

Descripción física
1 partitura (28 p.); 23 cm
Tipo de documento
Música impresa
Fecha de publicación
1906

FICHA CURRICULAR

Competencias específicas y criterios de evaluación
Música

1. Analizar obras de diferentes épocas y culturas, identificando sus principales rasgos estilísticos y estableciendo relaciones con su contexto, para valorar el patrimonio musical y dancístico como fuente de disfrute y enriquecimiento personal.

Música

1.1 Analizar obras musicales y dancísticas de diferentes épocas y culturas, identificando sus rasgos estilísticos, explicando su relación con el contexto y evidenciando una actitud de apertura, interés y respeto en la escucha o el visionado de las mismas.

Música

1.2 Valorar críticamente los hábitos, los gustos y los referentes musicales y dancísticos de diferentes épocas y culturas, reflexionando sobre su evolución y sobre su relación con los del presente.

Música

3. Interpretar piezas musicales y dancísticas, gestionando adecuadamente las emociones y empleando diversas estrategias y técnicas vocales, corporales o instrumentales, para ampliar las posibilidades de expresión personal.

Música

3.1 Leer partituras sencillas, identificando los elementos básicos del lenguaje musical y analizando de forma guiada las estructuras de las piezas, con o sin apoyo de la audición.

Música

3.2 Emplear diferentes técnicas de interpretación vocal, corporal o instrumental, aplicando estrategias de memorización y valorando los ensayos como espacios de escucha y aprendizaje.

Música

3.3 Interpretar con corrección y expresividad piezas musicales y dancísticas, individuales y grupales, dentro y fuera del aula, gestionando la ansiedad y el miedo escénico, y manteniendo la concentración.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

1. Descriure i valorar la diversitat lingüística i cultural a partir del reconeixement de les llengües de l’alumnat i la realitat plurilingüe i pluricultural, per afavorir la transferència lingüística, identificar i rebutjar estereotips i prejudicis lingüístics, i valorar aquesta diversitat com a font de riquesa cultural.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

1.1 Reconèixer i valorar la llengua catalana i la llengua castellana i llurs varietats dialectals, diferenciant-ne els trets sociolectals i de registre, a partir de l’explicació del seu origen o el seu desenvolupament històric i sociolingüístic, i contrastant aspectes lingüístics i discursius en manifestacions orals, escrites i multimodals.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

4. Comprendre, interpretar i analitzar, amb sentit crític i diferents propòsits de lectura, textos escrits i multimodals reconeixent-ne el sentit global i les idees principals i secundàries, identificant-ne la intenció de l’emissor, reflexionant-ne sobre el contingut i la forma i avaluar-ne la qualitat i fiabilitat, per tal de construir coneixement i donar resposta a necessitats i interessos comunicatius diversos.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

4.1 Comprendre i interpretar el sentit global, l’estructura, la informació més rellevant i la intenció de l’emissor de textos escrits i multimodals de certa complexitat, que responguin a diferents propòsits de lectura, realitzant-ne les inferències necessàries.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

4.2 Valorar críticament el contingut i la forma de textos escrits i multimodals de certa complexitat avaluant-ne la qualitat, la fiabilitat i la idoneïtat del canal utilitzat, així com l’eficàcia dels procediments comunicatius emprats.

Saberes básicos
Música
A. Escucha y percepción
Música

El silencio, el sonido, el ruido y la escucha activa. Sensibilización y actitud crítica ante la polución sonora y el consumo indiscriminado de música.

Música

Obras musicales y dancísticas: análisis descriptivo de sus características más relevantes. Géneros musicales y dancísticos.

Música

Voces e instrumentos. Evolución y agrupaciones. Relevancia en las distintas etapas.

Música

Compositores y compositoras, artistas e intérpretes internacionales, nacionales, regionales y locales.

Música

Estrategias de búsqueda, selección y reelaboración de información fiable, pertinente y de calidad.

Música
B. Interpretación, improvisación y creación escénica
Música

La partitura: lectura y escritura musical.

Música

Elementos del lenguaje musical. Tonalidad: modulación, funciones armónicas, progresiones armónicas. Formas musicales complejas.

Música

Repertorio vocal, instrumental o corporal individual o grupal de distintos tipos de música del patrimonio musical histórico, actual y de otras culturas.

Música

Técnicas para la interpretación: técnicas vocales, instrumentales y corporales, técnicas de estudio y de control de emociones.

Música
C. Contextos y culturas
Música

Músicas populares, urbanas y contemporáneas.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

B. Comunicació

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

3. Processos

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

Comprensió del sentit global del text escrit i relació entre les parts. La intenció de l’emissor. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i icònic. Valoració de la forma i el contingut del text, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

Cerca i selecció de la informació amb criteris de fiabilitat, qualitat i pertinència; anàlisi, valoració, reorganització i síntesi de la informació en esquemes propis i transformació en coneixement; comunicació i difusió de manera creativa i respectuosa amb la propietat intel·lectual. Utilització de plataformes virtuals per a la realització de projectes escolars.

Competencias específicas y criterios de evaluación
Música

1. Analizar obras de diferentes épocas y culturas, identificando sus principales rasgos estilísticos y estableciendo relaciones con su contexto, para valorar el patrimonio musical y dancístico como fuente de disfrute y enriquecimiento personal.

Música

1.1 Analizar obras musicales y dancísticas de diferentes épocas y culturas, identificando sus rasgos estilísticos, explicando su relación con el contexto y evidenciando una actitud de apertura, interés y respeto en la escucha o el visionado de las mismas.

Música

1.2 Valorar críticamente los hábitos, los gustos y los referentes musicales y dancísticos de diferentes épocas y culturas, reflexionando sobre su evolución y sobre su relación con los del presente.

Música

3. Interpretar piezas musicales y dancísticas, gestionando adecuadamente las emociones y empleando diversas estrategias y técnicas vocales, corporales o instrumentales, para ampliar las posibilidades de expresión personal.

Música

3.1 Leer partituras sencillas, identificando los elementos básicos del lenguaje musical y analizando de forma guiada las estructuras de las piezas, con o sin apoyo de la audición.

Música

3.2 Emplear diferentes técnicas de interpretación vocal, corporal o instrumental, aplicando estrategias de memorización y valorando los ensayos como espacios de escucha y aprendizaje.

Música

3.3 Interpretar con corrección y expresividad piezas musicales y dancísticas, individuales y grupales, dentro y fuera del aula, gestionando la ansiedad y el miedo escénico, y manteniendo la concentración.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

1. Descriure i valorar la diversitat lingüística i cultural a partir del reconeixement de les llengües de l’alumnat i la realitat plurilingüe i pluricultural, per afavorir la transferència lingüística, identificar i rebutjar estereotips i prejudicis lingüístics, i valorar aquesta diversitat com a font de riquesa cultural.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

1.1 Reconèixer i valorar la llengua catalana i la llengua castellana i llurs varietats dialectals, diferenciant-ne els trets sociolectals i de registre, a partir de l’explicació del seu origen o el seu desenvolupament històric i sociolingüístic, i contrastant aspectes lingüístics i discursius en manifestacions orals, escrites i multimodals.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

4. Comprendre, interpretar i analitzar, amb sentit crític i diferents propòsits de lectura, textos escrits i multimodals reconeixent-ne el sentit global i les idees principals i secundàries, identificant-ne la intenció de l’emissor, reflexionant-ne sobre el contingut i la forma i avaluar-ne la qualitat i fiabilitat, per tal de construir coneixement i donar resposta a necessitats i interessos comunicatius diversos.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

4.1 Comprendre i interpretar el sentit global, l’estructura, la informació més rellevant i la intenció de l’emissor de textos escrits i multimodals de certa complexitat, que responguin a diferents propòsits de lectura, realitzant-ne les inferències necessàries.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

4.2 Valorar críticament el contingut i la forma de textos escrits i multimodals de certa complexitat avaluant-ne la qualitat, la fiabilitat i la idoneïtat del canal utilitzat, així com l’eficàcia dels procediments comunicatius emprats.

Saberes básicos
Música
A. Escucha y percepción
Música

El silencio, el sonido, el ruido y la escucha activa. Sensibilización y actitud crítica ante la polución sonora y el consumo indiscriminado de música.

Música

Obras musicales y dancísticas: análisis descriptivo de sus características más relevantes. Géneros musicales y dancísticos.

Música

Voces e instrumentos. Evolución y agrupaciones. Relevancia en las distintas etapas.

Música

Compositores y compositoras, artistas e intérpretes internacionales, nacionales, regionales y locales.

Música

Estrategias de búsqueda, selección y reelaboración de información fiable, pertinente y de calidad.

Música
B. Interpretación, improvisación y creación escénica
Música

La partitura: lectura y escritura musical.

Música

Elementos del lenguaje musical. Tonalidad: modulación, funciones armónicas, progresiones armónicas. Formas musicales complejas.

Música

Repertorio vocal, instrumental o corporal individual o grupal de distintos tipos de música del patrimonio musical histórico, actual y de otras culturas.

Música

Técnicas para la interpretación: técnicas vocales, instrumentales y corporales, técnicas de estudio y de control de emociones.

Música
C. Contextos y culturas
Música

Músicas populares, urbanas y contemporáneas.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

B. Comunicació

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

3. Processos

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

Comprensió del sentit global del text escrit i relació entre les parts. La intenció de l’emissor. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i icònic. Valoració de la forma i el contingut del text, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.

Llengua Catalana i Literatura
Llengua Catalana i Literatura

Cerca i selecció de la informació amb criteris de fiabilitat, qualitat i pertinència; anàlisi, valoració, reorganització i síntesi de la informació en esquemes propis i transformació en coneixement; comunicació i difusió de manera creativa i respectuosa amb la propietat intel·lectual. Utilització de plataformes virtuals per a la realització de projectes escolars.

Recursos relacionados
partitura
lenguaje musical
canciones
canción infantil
index
partitura lenguaje musical canciones canción infantil
authors_index
Freixas, Narcisa [1859-1926] Sitjà, Francesc [1880-1940] Torné Esquius, Pere [1879-1936]

Recent Posts